Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да направиш електромобил, още по-стилен от "Електромобил на годината"

Когато колата ти е обявена за електромобил на 2022 г., съвсем нормално е очакванията към следващия модел от същата серия да са доста големи.

В случая с Hyundai те получиха приза за електромобил на годината за IONIQ 5, но сега действително правят огромен скок напред с шестото поколение електрически коли. А промяната не е само под капака и в интериора, защото от компактен SUV моделът се превръща в елегантен седан.

Новият дизайн не е самоцелен - седанът е по-аеродинамичен и дава по-добро представяне на пътя.

От Car and Driver го описват като "гладък като скалата в речни води" и това определение наистина пасва доста добре. IONIQ 6 следва последните тенденции в бранша и е с електрически дръжки на вратите, които по никакъв начин не изпъкват, и с дискретни камери на мястото на страничните огледала.

Снимка: Hyundai

Докато петата серия на IONIQ изглеждаше едновременно футуристично, но и близо до класическите SUV автомобили, шестото поколение е много по-сходно с имена като Tesla Model S и дори Mercedes-Benz EQS.

Това означава издължена база и купе, които в случая завършват със спойлер от фибростъкло. Дизайнерите са се постарали особено предната част на IONIQ 6 да се отличава от останалите електромобили. Hyundai се отказват от масивните фалшиви решетки, които имитират кола с двигател с вътрешно горене, но не оставят муцуната на колата без внимание към детайлите.

Така IONIQ 6 се сдобива с лента с LED светлини, която минава под предните фарове, като същият детайл се повтаря и в самите фарове в светлините за мъгла.

Снимка: Hyundai

Електромобилът има нисък и спортен профил, но всъщност е изненадващо висок - почти метър и половина.

Заедно с това по подразбиране идват 18-инчови джанти и опция срещу допълнително заплащане - 20-инчови. Конските сили вече нарастват до 320, а ускорението от 0 до над 100 км/ч става за 5 секунди. Най-мощната версия на IONIQ 6 ще предоставя пробег от 520 километра с едно зареждане.

Зареждането от 10 до 80 процента със зарядно от 350 киловата става за по-малко от 20 минути. За по-бавното изтощаване на батерията пък спомага нова система за охлаждане. До зарядното на колата се намира и адаптер, който на свой ред може да зарежда телефони, таблети и лаптопи. Адаптер има и зад задните седалки с цел да поддържа например хладилна чанта в багажника.

Колкото до огледалата, заместени изцяло с камери - този вариант ще е наличен само в Азия и Европа. Американските купувачи ще получат IONIQ 6 със стандартни огледала за задно виждане.

Снимка: Hyundai

В интериора промените не са чак толкова забележителни и основната е в дисплея на инфотеймънта, който пораства до 24 инча.

Воланът е със скосена долна част, както става все по-актуално и при несъстезателните автомобили. На таблото има холдъри за два смартфона и USB портове за зареждането им, а до тях е разположена жабката. По-дългата база позволява и повече пространство за пасажерите и отпред, и отзад.

Hyundai IONIQ 6 ще е официално на пазара в началото на 2023 г., като се очаква моделът да е малко по-скъп от предшественика си. В момента IONIQ 5 се предлага в България на стартова цена от около 96 хил. лева.

 

Най-четените