Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Възходът на антиромантичния меден месец

Buddymoon - да си на меден месец и със съпруга, и с приятелите си Снимка: iStock
Buddymoon - да си на меден месец и със съпруга, и с приятелите си

На море с голяма компания - в това наглед няма нищо ново. На море с голяма компания вместо насаме с половинката за меден месец - това вече е ново.

Нарича се buddymoon, игра на думи, която обединява понятията "приятели" и "меден месец". И все повече младоженци предпочитат buddymoon пред почивката само за двама.

Причините са много, но една от основните е, че все повече двойки се женят на по-късна възраст, отколкото е било в миналото, и са живели заедно преди брака.

Младоженците вече са натрупали достатъчно време един с друг и нямат нужда от допълнително усамотяване.

Такъв е случаят с британците Джес и Кийрън Робинсън, които след сватбата си се отправят с близките си приятели към вила по бреговете на Испания.

Снимка: iStock

Пред "Гардиън" младоженците обясняват, че ходят на почивка със същата компания всяка година и затова не са сметнали, че е необходимо само заради церемонията лятото на 2024-та да е по-различно.

Джес уточнява още, че има приятели, които са пристигнали за сватбата от САЩ и от Австралия, и не е искала те да пътуват само за сватбата. "Те заслужават малка ваканция точно колкото и ние с Кийрън", убедена е тя.

Подобен е случаят с Хана и Дилън Барбур - инфлуенсъри и участници в риалитито "Ерген в рая". След живописна сватба във френската провинция двойката споделя в социалните мрежи, че се е отправила на buddymoon.

Хана казва в свои сторита в Instagram, че с Дилън вече са пътували насаме и затова след церемонията предпочита да отпразнуват в по-широка компания. Така тя и Дилън избират вила за 14 души на гръцкия Миконос и отбелязват, че възможността за такава почивка е била "благословия".

"Вече сме с най-близките си приятели за сватбата, защо купонът да не продължи и след нея?", пита риторично Хана.

По мнение на психоложката Ирене Ливайн тенденцията е напълно закономерна, особено след пандемията от коронавирус. За "Ню Йорк Таймс" тя обяснява, че buddymoon избират двойки, които вече са се опознали достатъчно добре и не виждат причина да отделят специално пътуване за целта.

Вместо това те държат да опознават новите дестинации не само с половинката си, но и с приятелите си.

Ливайн посочва, че някои са чакали да отпаднат ковид мерките, за да се оженят в присъствието на компанията си и когато най-накрая имат тази възможност, решават, че един ден не е достатъчно грандиозен. Психоложката уточнява, че усещането за споделеност и близост е много по-силно така.

"Всеки, който дойде с нас на медения ни месец, ни каза, че идеята ни е била страхотна и ще я изкопира", посочва Джес Робинсън.

Тя смята, че със съпруга ѝ Кийрън са имали достатъчно време насаме, въпреки че са били с приятелите си в Испания. "Най-хубави бяха късните вечери, в които седяхме на двора и всички се кикотехме", добавя още Джес.

Ирене Ливайн подчертава, че е изключително важно младоженците да отделят време един за друг, независимо че са с приятелите си. Дори ги насърчава да помолят да бъдат оставени насаме, ако усетят подобна нужда.

Друг деликатен момент е заплащането, което трябва задължително да бъде уточнено далеч преди пътуването.

В случая с инфлуенсърите Хана и Дилън те са поели разходите в Миконос, но редица други двойки са поделили сумата за нощувките с приятелите си.

И въпреки че buddymoons стават все по-разпространени, романтичният меден месец не върви към изчезване.

"Категорично не мога да кажа, че меденият месец си отива като тенденция", казва за Travel Weekly директорът на списание Bride - Сара Шрайбер.

Тя добавя, че в наши дни двойките предпочитат да гледат на всяко пътешествие след брака като на меден месец, независимо дали са сами, или с голяма компания.

"Сватбите и дестинациите им стават все по-грандиозни, често продължават цяла седмица и са изпълнени не с едно, а с много събития", обобщава тенденцията Шрайбер.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените