Една хапка от тях е като пътешествие във времето.
Макар че френските макарони днес се използват предимно като декорации за торти, сладоледи и фотосесии, този "въздушен", типичен за Франция десерт, има богата история, започваща от 19 век.
Оригиналната рецепта на френските макарони не се е променяла от 230 години насам. Автентичният им вид, така както са го познавали преди появата на боите, може да се опита в сладкарницата Maison des Sœurs Macarons в малкия град Нанси, където съотношението на съставките се предава само от сладкар на сладкар.
"Рецептата е тайна и се предава само от уста на уста. Никъде не се записва. Сладкарите се заклеват да не я споделят с друг. Макароните се приготвят само от собственика на сладкарницата, далеч от любопитните очи", разказва Никола Джено пред BBC.
За разлика от популярните "парижки" макарони, които кръстосват социалните мрежи заради ярките си бонбонени цветове, приготвяните от Джено сладки са с по-еднородна смес, бледокафяви, с фино напукана коричка и ярко усещащ се дъх на изпечени бадеми.
Говори се, че изобретателността на печенето им е измислена от монахини от абатството в Нанси. Според легендата една от монахините е донесла рецептата при преместването си в манастира, а с помощта на останалите сестри с времето усъвършенствали приготвянето.
От тогава до сега Maison des Sœurs Macarons се придържа към първоначалните висококачествени съставки. Например, не купуват бадеми от дръвчета извън Прованс и се стараят да инвестират в ядки, които могат да отглеждат в двора си.
За първи път за десерта се споменава в сатиричното произведение на Франсоа Рабле "Гаргантюа и Пентагрюел", а преобразяването на макарона от Нанси във вида, който го познаваме днес, става през 1930 г., когато сладкарят Пиер Дефонтен слепва два макарона с ганаш.
Резултатът е кръстен макарон "Париж" и в цветния си вариант може да бъде намерен в почти всяка сладкарница по света, включително и в "Макдоналдс".
Въпреки че е изпреварен по популярност от своя наследник, макароните на сладкарите от Нанси нямат намерение да се променят според модата, за да се харесат на социалните мрежи.
"Нашата мисия е следваме традицията си и да уважаваме една рецепта, успяла да се задържи със стотелия", казва Никола Джено.