Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Тези експерти са лицето на банката и няма да ви посрещнат зад бюро

"Връзки с клиенти" е сред най-ключовите позиции в ПроКредит Банк, а работата им е динамична и разнообразна Снимка: ПроКредит Банк
"Връзки с клиенти" е сред най-ключовите позиции в ПроКредит Банк, а работата им е динамична и разнообразна

Всеки ден при тях е различен и динамичен. Те умеят да общуват, бързо развиват интуиция и усет към хората. Знаят как да организират времето си, любопитни са, разширяват общата си култура с ускорени темпове и имат добре развито критично мислене.

Не, това не са мениджъри или борсови агенти, нито пък следователи или медици.

Това са хората, които заемат една от най-ключовите за ПроКредит Банк позиции - Експерт "Връзки с клиенти".

И противно на това, с което сме свикнали да свързваме банковите служители - те не стоят по цял ден на бюро, занимавайки се с проценти, лихви и анализи на кредити. Напротив - ежедневието им е доста по-разнообразно и интригуващо от това на повечето от нас, и носи и отговорност, и удовлетворение.

"Експертът "Връзки с клиенти" е лицето на банката пред външния свят", казва Калина Войводова, която работи именно това в клона на ПроКредит Банк в София.

"Каквито сме ние, като хора, правещи бизнес и представяйки банката, това е и самата банка", допълва и Афродита Миланова, мениджър на същия клон.

„Каквито сме ние, като хора, представяйки банката, това е и самата банка“, казва мениджърът Афродита Миланова. Снимка: ПроКредит Банк
„Каквито сме ние, като хора, представяйки банката, това е и самата банка“, казва мениджърът Афродита Миланова.

Тези служители не просто представят ПроКредит Банк пред клиентите, тяхната задача е и да олицетворяват философията ѝ.

ПроКредит Банк е специализирана в работата с малки и средни предприятия, а мисията ѝ е да подкрепя устойчивото и дългосрочно развитие. Отличително за ПроКредит Банк е и че държи да осигурява на клиентите си нещо различно - добавената стойност от партньорството и от споделянето на общи ценности и разбирания за бизнеса.

Експертът "Връзки с клиенти" трябва да демонстрира точно това.

"Няма как да обясняваме, че сме зелени и да отидем на среща с дизелов автомобил. Няма как да кажем, че предлагаме експертно обслужване и добавена стойност, ако хората, които отиват на място при бизнеса не са подготвени", обяснява Миланова.

Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.

И съответно каквито впечатления оставят експертите у клиентите, така самите клиенти възприемат и банката. Експертът посещава на място всеки нов потенциален клиент. Но не просто отива на разговор в офиса му, а се запознава със самия му бизнес, влиза в цеха, отива на нивата или в производствените помещения.

"Банката работи с голям набор бизнеси - от земеделие, през сферата на услугите и производството, до частни училища и IT сектора", обяснява Афродита. Експертите трябва да са в състояние да влязат в обувките на всеки от тях, за да видят има ли банката допирни точки и "химия" с тази компания.

Нещо повече - първата среща е опознавателна и търси взаимно доверие. На нея не се говори за цифри и тарифи, а задачата на експерта не е да връчи разпечатани условията на банката.

Затова той или тя трябва да е добре подготвен.

"Работата ни включва запознаване с бизнес модела - структурата на собственост и управление. Следи се дали моделът е правилен и дългосрочен, дали се инвестира в развитие на фирмата, какви са качествените показатели и как функционира тя. Чак след това идват финансовите отчети и количествените показатели", обяснява Калина.

Когато се прецени, че този бизнес отговаря на това, което банката търси - да е създаден с дългосрочна цел, да е рентабилен, да е устойчив - и за собствениците, и за служителите му, се пристъпва към откриване на сметка.

„Експертът „Връзки с клиенти“ е лицето на банката пред външния свят“, смята и Калина Войводова. Снимка: ПроКредит Банк
„Експертът „Връзки с клиенти“ е лицето на банката пред външния свят“, смята и Калина Войводова.

"Целта е, когато отидем на място при клиента, първо да се убедим с очите си, че това е бизнес моделът, за който ни разказват. Влизаме като партньори, защото това е и проява на уважение към това, което те са създали. Разхождаме се, говорим, преценяваме какъв е капацитетът на мениджмънта им", обяснява управителят на клон Афродита Миланова.

Освен това за банката е важно бизнесът да е устойчив, а това може да се установи със сигурност само при посещение на място. Експертите "Връзки с клиенти" преценяват дали се спазват екологичните и социални стандарти - има ли изхвърлени остатъчни продукти от производството, има ли пречиствателна система, има ли помещения за почивка за работниците - всичко това е показателно и важно за банката.

"Различно е и много интересно всеки ден. И това ни отличава от другите банки - отиваме и виждаме всичко на живо", казва Калина.

Тя е посещавала агропроизводители, била е на нивите им и в склада с продукцията. Особено интересно за нея обаче е било посещение при клиент, производител на бои и лакове за импрегниране на плоскости. Останала е впечатлена от много неща, които видяла за пръв път - различни машини и бъркалки за смесване на бои, и научила как се постига консистенция и как предварително се изчисляват различните смеси.

Банката работи с голям набор бизнеси. Снимка: ПроКредит Банк
Банката работи с голям набор бизнеси.

"Това, което ми доставя удоволствие, е в края на деня да тегля чертата и да кажа - срещата мина много добре, харесахме се взаимно с клиента, искаме да работим заедно и оценяваме какво прави всяка от страните. За мен това е добавената стойност", казва младият експерт.

Естествено, случва се на експертите да им убягват някои важни неща. И тук идва ролята на обучението - по-неопитните винаги са в екип с опитен колега - и при срещи, и при последващата подготовка на бизнес доклад и стратегия за работа с клиента.

Афродита Миланова работи в ПроКредит Банк от близо 20 години и обича да казва, че е мениджър на екип от хора, а не на столичния клон. Смята, че притежанието на меки умения е важно за служителите, а те се придобиват с опит и екипна работа.

Освен чисто експертните и технически изисквания, за позицията на експерта "Връзки с клиенти" е особено важно да има развити комуникативност, общителност, целенасоченост и умение за разпределяне на времето и задачите. Важно е да можеш да изслушваш, да преговаряш и да имаш способността за критично мислене - още умения, които се изграждат с опита.

Способността за критично мислене е от голямо значение за експерта "Връзки с клиенти". Снимка: ПроКредит Банк
Способността за критично мислене е от голямо значение за експерта "Връзки с клиенти".

Експертът трябва и да е в състояние да прецени бързо и точно какви са нуждите на клиента, да влезе в обувките му - за да може да му предложи най-добрата за него услуга.

За това е нужно не само обучение, но и да си любопитен и любознателен, да ти е интересно да се запознаеш с даден вид производство, със сектора и да придобиеш обща култура.

"Ако ти самият не гориш в това да получиш такава информация и да се учиш, няма да ти бъде интересно и ще го приемеш като задължение", обяснява Калина.

"Самите клиенти вече са много сензитивни, бързо разпознават фалшивото от истинското и се радват на тази любознателност, а не на заучени фрази", казва Афродита.

За да се изгради един експерт с подобни умения процесът е плавен - и с обучение, и с реална работа на терен. Затова в началото банката не иска от експертите резултати, а да развият меките умения и да покажат, че им се работи точно това.

Калина вече има 2 години опит. Към момента смята, че е придобила част от нужните качества, но и че има още много за учене и изграждане като професионалист. Но вече знае достатъчно, за да обучава следващите колеги и да предава нататък опита, който тя е придобила.

 

Най-четените