Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Бъдещето е електрическо", но за Volvo то ще почака

"Бъдещето е електрическо", но за Volvo то ще почака Снимка: Getty Images

Електромобилите може да намират все по-голямо място в транспорта, но ентусиазмът за бързо преминаване към изцяло електрическо бъдеще започва да охладнява.

За това свидетелства решението на автомобилния производител Volvo, който се отказа от намеренията си до 2030 г. да премине изцяло към производство само на електромобили.

Вместо това очакванията сега са до пет години поне 90% от цялото производство да се състои както от електрически коли, така и от хибриди.

Като причина за смяната на курса, обявен преди едва 3 години, от шведската компания посочват променилите се условия на ключови пазари, където търсенето на електрически превозни средства е намаляло. Също и по-бавното изграждане на инфраструктура за зареждане по света.

Фактор са и многото неизвестни около налагането на допълнителни мита за електрически коли, произведени в Китай.

Джим Роуън, изпълнителен директор на Volvo, остава твърд в убеждението, че "бъдещето е електрическо". Допълва обаче, че преходът към електромобили няма да е линеен, а клиентите и различните пазари се движат с различни скорости.

Това, посочва Роуън пред "Би Би Си", се дължи и на все още по-високите цени на електромобилите в сравнение с колите с двигатели с вътрешно горене. Същевременно инициативи в някои държави да се субсидира закупуването на електрическа кола вече са приключили, което намалява броя на желаещите.

Volvo не е първата компания, която намалява ентусиазма си за електромобили. Ford и General Motors също предприеха подобни стъпки. Снимка: Getty Images
Volvo не е първата компания, която намалява ентусиазма си за електромобили. Ford и General Motors също предприеха подобни стъпки.

Не на последно място идва и ситуацията около Китай и митата, които САЩ, Канада и Европейският съюз налагат на вноса от там. Финансовите утежнения карат автомобилните компании да търсят други места, където да произвеждат, което пък излиза по-скъпо за тях самите.

Мажоритарен собственик на самата Volvo всъщност е китайската Geely и тъй като шведският бранд ползва китайските заводи, неговите електромобили също ще са обект на митата.

Случващото се не е ново в индустрията - и други автомобилни компании, като Ford и General Motors, укротиха амбициите си в посока електрическо бъдеще.

Ford например отложиха пускането на следващия си електрически пикап и обявиха през август, че се отказват от плановете за голям и изцяло електрически спортен SUV.



 

Най-четените