Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Lucid Motors: Моля ви, не ни наричайте "убийците на Tesla"!

Премиерата на Lucid Air вече е насрочена за началото на септември Снимка: Lucid Motors
Премиерата на Lucid Air вече е насрочена за началото на септември

Светът е голям и електромобили вече дебнат отвсякъде. Един луксозен стартъп също търси своето място в този сегмент и ако се съди по това, което виждаме - със сигурност ще намери достатъчно почитатели. Lucid Motors държат на добрия дизайн толкова много, че дори високотехнологичната им фабрика за електрически коли в Аризона прилича на произведение на изкуството.

Изпипан външен вид, огромен завод, който да изпълнява амбициозните цели на бранда, купе, пълно с тъчскрийнове - паралелите с Илон Мъск и неговото производство на електромобили са неизбежни.

Моля ви, не ни наричайте "убийци на Tesla", заявяват от Lucid Motors.

Според тях пазарът е достатъчно мащабен и има място за всички под слънцето да развиват бизнеса си и да процъфтяват. А от Lucid се стремят да постигнат първия си голям удар с Lucid Air - хиперлуксозен седан, който се прицелва по-скоро в тези, които биха си купили Mercedes-Benz S-Class, отколкото клиентите, които биха заложили на Tesla Model S.

Снимка: Lucid Motors

Всъщност компанията показа концепцията за Lucid Air още в началото на 2017 г., а малко по-късно тогава подчерта, че прототипите на модела вече успяват да вдигнат 378 км/ч при фабричните тестове. Плановете бяха електромобилът да влезе в серийно производство през 2019 г., но липсата на достатъчно финанси забави реализирането на намеренията на Lucid Motors.

Допълнително забавяне се получава и заради пандемията от коронавирус, а междувременно от Lucid издаваха съвсем малки подробности какъв е прогресът им по работата върху Air и пазеха развитието около електромобила по-скоро в тайна. Сега завесата се повдига и заедно с нея се съобщава и официалната дата на премиерата - 9 септември чрез онлайн събитие.

Питър Роулинсън, изпълнителен директор на стартъпа (и бивш водещ инженер, работил по Tesla Model S), уточнява пред Arstechnica, че това нямаше да бъде възможно без щедрата инвестиция от публичен инвестиционен фонд на Саудитска Арабия, която възлиза на повече от 1 млрд. долара. Средствата позволяват на Lucid да изградят фабриката до град Каса Гранде в Аризона и да ускорят дейността си по Lucid Air.

Колкото до дизайна на новия електрически автомобил - от компанията казват, че са вдъхновени от "естетиката на Калифорния".

На пръв поглед тези думи звучат нелогично, но един поглед към Air ги доказва - той е среден по размер седан, със спортен нисък профил и агресивен вид, който намеква за способностите му на пътя. Колата ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2,5 секунди и може да измине до 640 км с едно зареждане.

По външността и купето на електромобила има нанесени някои промени, които го отличават от концептуалния автомобил от 2017 г. Роулинсън сравнява промените с отлежаването на виното, което с годините става само по-добро и пивко. Въпреки това, както той допълва, няма да сбъркате, че това пред очите ви е именно Lucid Air.

Снимка: Lucid Motors

Повечето изменения са направени, за да се подобри аеродинамиката на седана, докато в интериора всичко е подменено с най-новите технологии, които са много по-различи от тези отпреди три години. Цялата система на зареждане, батерия и задвижване е нова и е сходна с тази в Porsche Taycan. Литиево-йонната батерия на Lucid Air е разработена от LG Chem, но след представянето на колата фирмата поема сама производството на батериите си.

Не е учудващо, че на Lucid Air вече се гледа като на играч, който ще промени правилата в бранша.

Само за последните 90 дена стартъпът е наел нови 160 служители с намерението до края на годината да наеме още 700. Идеята е доставките на новия електромобил да започнат в първата половина на 2021 г. Цената на електромобила най-вероятно ще е около 60 хил. долара за базов вариант.

Снимка: Lucid Motors

Фабриката в Аризона от своя страна е първото съоръжение, което е построено буквално от нулата и то с една-единствена цел - да прави електромобили. След като се завърне към нормалния си ритъм на работа, заводът ще е в състояние да произвежда между 15 и 20 хил. броя автомобили годишно.

Колкото до Tesla - Роулинсън е убеден, че компанията на Илон Мъск не е пряка конкуренция. Всичко това обаче може да се промени още този септември, когато публиката се запознае отблизо с Lucid Air.

Най-четените