Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Когато "порноактьори" почукат на вратата и им отвори майка ти

"Здрасти! Аз съм Сю, а това е Дерек. Тук сме, защото синът ти току-що ни потърси онлайн, за да... Знаеш - да ни гледа"... - Нова Зеландия води кампания с провокативни и забавни реклами, за да образова гражданите си за сериозни теми. Снимка: Youtube
"Здрасти! Аз съм Сю, а това е Дерек. Тук сме, защото синът ти току-що ни потърси онлайн, за да... Знаеш - да ни гледа"... - Нова Зеландия води кампания с провокативни и забавни реклами, за да образова гражданите си за сериозни теми.

Жена на около 40-ина години се размотава по халат вкъщи и пие кафе, когато на вратата се звъни. Щом отваря, вижда насреща си стегната двойка голи порноактьори.

"Здрасти! Аз съм Сю, а това е Дерек. Тук сме, защото синът ти току-що ни потърси онлайн, за да... Знаеш - да ни гледа", казва жената.

Това е сцената от най-неловкия и ужасен сценарий за всеки родител и тийнейджър - първите предпочитат да игнорират факта, че децата им може да гледат порно, а вторите - че техните може някога да разберат.

Колкото и умело обаче да се преструват всички вкъщи, проблемите, които прекомерната консумация на 18+ филми може да причини на един подрастващ, не изчезват просто ей така.

Ето защо правителството в Нова Зеландия решава да започне кампания Keep It Real Online, в която засяга всякакви въпроси за безопасността онлайн в остроумни реклами с доза хумор.

В това видео например двамата новозеландски актьори, които играят порнозвезди, казват на жената, че синът ѝ гледа клипчета с тях "на своя лаптоп, iPad, Playstation, своя телефон, твоя телефон и смарт телевизора".

"Ние обикновено изпълняваме сцените си за възрастни, а синът ти е още хлапе. Може би не знае как точно работят връзките. Ние никога не говорим за съгласие, нали така? Не, директно действаме", казват те на жената, докато на заден план се появява шокираният тийнейджър с лаптоп в ръка.

Всичко това кара жената да си каже, че е време за важен разговор - за разликата между това, което виждаш онлайн, и връзките в истинския живот.

Поводът за кампанията всъщност е статистика, излязла през декември 2019 г., според която младите новозеландци използват интернет като основен инструмент за самообразоване по темата за секса.

Това обаче е проблемно, защото една трета от най-популярните порнографски видеа в страната включват дейности, които не се основават на взаимно съгласие.

"Наистина искахме родителите да разберат основните проблеми и рискове в онлайн средата", казва Трина Лоури от правителствения отдел на вътрешните работи пред Би Би Си.

"Знаем как децата случайно попадат на порнография, което може да бъде доста травматично и драматично преживяване за тях. Също така знаем добре, че някои хора нарочно влизат в такива сайтове още в началото на тийнейджърските си години, но това не е добър момент да се образоват сексуално, при това точно по този начин", казва още тя.

Кампанията на правителството не включва само този проблем - в нея има и видеоклипове, които адресират тормоза в интернет, педофилията и лесния достъп на децата до съдържание с насилие.

Нейното общо послание е отправено към родителите: да останат "хладнокръвни, спокойни и обрани", когато започват трудни, но важни разговори с децата си.

"Родителите трябва да се чувстват уверени, когато се справят с подобни проблеми. В края на краищата, те са най-добрият човек, който да предпази детето си", казва в изявление Хилари Нган Кий, говорител на агенцията Motion Sickness, която стои зад рекламите.

"Не е нужно да имате отговори за всичко, но да подкрепяте детето си и да му давате насоки "на възрастен", докато то се движи в мътните води на онлайн света, наистина има значение", допълва той, цитиран от "Гардиън".

Това не е първият път, когато правителството на Нова Зеландия използва хумор, за да отправи сериозни съобщения на своите граждани.

Една от най-известните реклами в страната например е за шофиране в нетрезво състояние, в която млад мъж си представя разговор със свой приятел-призрак след автомобилна катастрофа, която в крайна сметка успява да предотврати. 

Една реплика в нея дори се превърна в цитат, използван в доста мемета (memes): "You know I can't grab your ghost chips."

В друга реклама режисьорът Тайка Уайтити сатирично призова новозеландците да подкрепят нова благотворителна кауза: расизма.

Най-четените