Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Карам по 80 хил. километра годишно и затова смятам, че "Зона 30" е безумие"

Един британски адвокат е на мнение, че тази мярка е напълно неадекватна Снимка: iStock
Един британски адвокат е на мнение, че тази мярка е напълно неадекватна

София далеч не е единственият европейски град, чийто център е задръстен от коли.

Редица градове на Стария континент не са проектирани така, че да поемат огромният автомобилен поток, който се стича по улиците им ежедневно. В същото време повечето от жителите настояват за спокойно придвижване в центъра - едно съвсем закономерно искане.

Някои мегаполиси подхождат радикално и спират всякакво преминаване на коли през централните зони. Други мислят в насока по-меки мерки, като например "Зона 30", която вече функционира в част от центъра на София, както и в част от центъра на Лондон.

Един британски адвокат обаче е на мнение, че мярката е напълно неадекватна и много повече вреди, отколкото помага.

Ник Фрийман е представлявал в съда имена като Виктория и Дейвид Бекъм, Джеръми Кларксън и Франк Лампард. Наричан е още "Господин Вратичка в законите" от таблоидите на Острова, защото благодарение на него са оправдани прекрачили закона хора, които иначе биха били зад решетките.

Адвокат Ник Фрийман с клиентка Снимка: Getty Images
Адвокат Ник Фрийман с клиентка

Сега Фрийман, който се специализира в правни въпроси около автомобилния трафик, се е прицелил в "Зона 30" (20 в мили) в Лондон - въведение, за което кметът Садик Кан твърди, че вече е спасило стотици човешки животи.

За The Telegraph адвокатът заявява, че колите стават все по-технологични и никой не се е съобразил дали "Зона 30" ще е съвместима с иновациите.

По негово мнение ограничението е особено трудно за спазване от водачите, които карат коли с автоматична скоростна кутия. При най-малкия наклон, отбелязва Фрийман, тези автомобили ще превишат ограничението, освен ако шофьорът им не е непрекъснато на спирачката.

Снимка: iStock

"Когато водачите спират постоянно, те се фокусират върху скоростомера, вместо върху това, което се случва около тях на пътя", обяснява адвокатът.

Той опровергава и друго твърдение - че "Зона 30" е по-щадяща за въздуха. Напротив, разказва Фрийман, постоянното спиране увеличава вредните емисии и емисиите от частици от гумите. За да се ограничи това замърсяване според него ограничението трябва да е поне 40 км/ час, а и повече.

Друго негово предложение е ограничението да действа само в пикови часове, когато децата се прибират от училище и хората - от работа.

Пред месец Фрийман отново заговори за вредите от "Зона 30", като тогава за Daily Mail заяви, че ограничението принуждава шофьорите да карат твърде бавно и това ги изкушава по-често да използват смартфоните си.

"Да превишиш скоростта със сигурност е сериозно престъпление. Престъпление, което трябва да бъде наказвано. Само че превишаването на скоростта не е единствената причина за катастрофи. Шофьорите трябва най-вече да се концентрират в обстановката около себе си", разяснява възгледите си адвокатът.

Кметът на Лондон Садик Кан никак не е съгласен с Ник Фрийман и в профила си в Twitter се хвали, че смъртните случаи и сериозните наранявания в "Зона 30" вече са намалели с 25%.

Кан има намерение до 2024 г. 220 километра от Лондон и околовръстните му шосета да бъде с това ограничение на скоростта.

"Така лондонските пътища ще са далеч по-безопасни за всички ни", категоричен е кметът.

 

Най-четените