Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Лада Нива": Все така корава, не особено удобна, но пък с ABS

Продължава да няма въздушни възглавници и автоматични скорости Снимка: Лада
Продължава да няма въздушни възглавници и автоматични скорости

"Лада Нива" е издръжлива кола. Почти вечна дори.

И най-скептичните към способностите на руските автомобили признават, че "Нивата" се справя отлично дори и на силно пресечен терен.

Но тя е и кола, която просто отказва да се пенсионира - произвежда се от 1977 г. и през 2024 г. на пазара ще има неин нов вариант.

Заводът на АвтоВАЗ явно леко се е отърсил от санкциите и ще върне малко, но ценни екстри във високопроходимия автомобил.

"Лада Нива" от 2024 г. отново ще има антиблокираща система на спирачките или, накратко, ABS.

Снимка: Лада

Премахването на тази полезна функция дойде малко след началото на войната в Украйна и налаганото на западните санкции. Последните накараха заводите в Толиати и Кострома да започнат да правят "антикризисни" коли, от които са орязани неща като ABS, колани на задните седалки и въздушни възглавници.

Догодина антиблокиращата система се завръща в "Лада Нива", "Лада Веста" и още поне два от моделите на АвтоВАЗ.

Производителите обещават и още няколко иновации. Разбира се, тези "иновации" също се намират дори и в най-бюджетните западни и японски автомобили, но за "Лада" са почти революционни.

Така например от завода гордо посочват, че "Лада Нива" вече ще има подсветки на таблото.

Автомобилът получава и скромен инфотейнмънт дисплей, но останалите контролери си остават под формата на добре познатите от десетилетия плъзгачи.

Снимка: Лада

Досега "Лада Нива" идваше с двигател с печално ниския стандарт Евро 2, а от догодина той трябва да покрива Евро 5 нормите.

Това ще направи автомобилът малко по-екологичен, макар че стандартът Евро 5 е представен още през 2009 г., а немалко от най-новите коли покриват и Евро 6 изискванията. През 2025 г. пък трябва да е факт Евро 7.

За електрическа "Лада Нива" обаче в момента и дума не може да става по съвсем разбираеми причини.

Достатъчно е, че тя ще се произвежда в малко по-модерния завод на руската компания, който се намира в Кострома в Източна Русия.

Именно в насечените местности около Кострома са тествани новите модели от серията и, по думите на инженери и дизайнери, те се справят чудесно при офроуд шофиране.

В същото време при всъдехода ще продължат да липсват неща като въздушни възглавници и автоматична скоростна кутия.

Скромното оборудване на "Лада Нива" не попречи на директора на АвтоВАЗ да се похвали, че заводите му гонят японските си конкуренти.

В интервю за РИА Новости Максим Соколов подчерта, че нивото на роботизация в Кострома и Толиати, както и производителността на труда са изключително високи.

Тепърва ще се засилва и производството на новите "Лада Нива" с ABS и по-екологичен двигател.

Цените на "Лада Нива" 2024 се очаква да започнат от 930 хил. рубли или около 19 хил. лева.

 

Най-четените