Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новото купе от Audi, което става пикап само с едно копче

Activesphere е концептуален модел с доста вълнуващи иновации Снимка: Audi
Activesphere е концептуален модел с доста вълнуващи иновации

Audi е известна като автомобилна марка, която има водеща роля при разработването и въвеждането на автомобилни иновации. Такива например са все по-актуалните концепции за модели, които представляват хибрид между купе и кросоувър, като например E-tron Sportback или пък Allroad серията.

Изглежда, че и занапред ще се залага на такива интересни идеи, както показва чисто новият концептуален модел Activesphere, който е четвъртият и последен от серията Sphere.

Последното попълнение представлява луксозно и изцяло електрическо SUV купе, което с натискането на един бутон може да се превърне в пикап.

Audi определя модела като "най-универсалната си концепция" - модулна платформа с електрическо задвижване, която се разработва в сътрудничество с Porsche и може да се очаква, че ще влезе в употреба за бъдещи модели в следващите години.

Платформата се нарича Premium Platform Electrik (PPP) и дава възможност за превръщането на автомобила от стилен SUV в пикап с отворено товарно пространство, подходящо за обемисти предмети. Има дори скоби за лесно монтиране на велосипеди.

Всичко това се изолира от пътниците чрез разделител, който се повдига с една-единствена команда.

Като размери автомобилът е дълъг, колкото Q7 Sportback, но е малко по-широк и по-висок заради по-големия клирънс и гумите с диаметър от 86 сантиметра. Платформата включва и 800-волтова архитектура за бързо зареждане, подобно на Audi E-tron GT Quattro. Това означава възможност за преход от 300 километра само с 10 минути зареждане.

Автомобилът се задвижва от два двигателя - един отпред и един отзад - генериращи мощност от 436 конски сили.

Блaгoдapeниe нa aдaптивнoтo пнeвмaтичнo oĸaчвaнe пътният пpocвeт нa Асtіvеѕрhеrе e пpoмeнлив. Cтaндapтнaтa виcoчинa oт 208 мм, ĸoятo e пoдoбнa нa тaзи нa Q5, мoжe дa ce yвeличи дo внyшитeлнитe 248 мм в oфpoyд peжим или дa ce пoнижи дo aвтoмoбилнaтa cтoйнocт oт 168 мм зa движeниe пo acфaлт, ĸoeтo e oт пoлзa зa yпpaвлeниeтo и aepoдинaмиĸaтa. 

Снимка: Audi

Истинските нововъведения обаче са вътре и включват идеята за използване на очила за добавена реалност (AR), които "наслояват" информация върху реалната среда.

Тези очила се използват за преглед на измервателните уреди, контролите и други елементи, които обикновено се показват на екрани. Така по таблото няма каквито и да е екрани, а това позволява на пътниците да се съсредоточат върху случващото се навън или дизайнерските елементи на автомобила.

Снимка: Audi

Audi описва управлението като "невидим" или "цифров" слой от контроли и информация за превозното средство. Дисплеите се променят в зависимост от това къде гледа водачът, както и според нуждите на пътниците. Всичко може да се управлява с жестове с ръце.

Или да не се управлява изобщо, тъй като Actisphere има предвиден и режим за напълно автономно движение. При него воланът и останалите контроли се прибират изцяло и откриват свободно пространство пред водача.

Концептуалните модели като Activesphere не са предназначени за продажба, а по-скоро служат за начин, по който производителите да покажат бъдещата посока на своето портфолио, а и за да преценят интереса на потребителите.

С вграждането на подобни технологии в следващите модели на Audi със сигурност има какво да очакваме от бъдещето.

 

Най-четените