Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-големите провали при игрите през 2024 г.

Concord

Името Concord трябва да бъде поставено в синонимния речник до “катастрофа”. Именно такова нещо се оказа творението на Firewalk Studios и Sony Interactive Entertainment. Със сигурност се нарежда сред най-големите провали в гейминга изобщо. 

Играта се разработва в продължение на цели 8 години, като в нея бяха инвестирани стотици милиони. Накрая излезе на пазара на цена от 40 долара при положение, че в нейния жанр вече е претрупано от качествени free-to-play игри. 

Резултатът бе едва няколко десетки хиляди продадени копия, недоволни фенове и минимален интерес. Само след три седмици Concord бе изцяло изтеглена от пазара, а малко по-късно разработчика Firewalk Studios бе закрит от Sony. Снимка: Firewalk Studios
Concord

Името Concord трябва да бъде поставено в синонимния речник до “катастрофа”. Именно такова нещо се оказа творението на Firewalk Studios и Sony Interactive Entertainment. Със сигурност се нарежда сред най-големите провали в гейминга изобщо.

Играта се разработва в продължение на цели 8 години, като в нея бяха инвестирани стотици милиони. Накрая излезе на пазара на цена от 40 долара при положение, че в нейния жанр вече е претрупано от качествени free-to-play игри.

Резултатът бе едва няколко десетки хиляди продадени копия, недоволни фенове и минимален интерес. Само след три седмици Concord бе изцяло изтеглена от пазара, а малко по-късно разработчика Firewalk Studios бе закрит от Sony.
Skull and Bones

През 2013 г. Ubisoft създадоха страхотен хит в лицето на Assassin's Creed 4: Black Flag. Още тогава някъде решават да капитализират от успеха на пиратската тематика като създадат друга подобна игра. 

Над десетилетие отнема на Ubisoft да създадат първото в историята AAAA заглавие, по собствените им думи, и едва ли някой всъщност помни колко точно пъти е отлагано, докато разработчиците променят постоянно цялата концепция и надвишават неколкократно бюджета си.

Крайният резултат е бледо и постно копие на Black Flag. Снимка: Ubisoft
Skull and Bones

През 2013 г. Ubisoft създадоха страхотен хит в лицето на Assassin's Creed 4: Black Flag. Още тогава някъде решават да капитализират от успеха на пиратската тематика като създадат друга подобна игра.

Над десетилетие отнема на Ubisoft да създадат първото в историята AAAA заглавие, по собствените им думи, и едва ли някой всъщност помни колко точно пъти е отлагано, докато разработчиците променят постоянно цялата концепция и надвишават неколкократно бюджета си.

Крайният резултат е бледо и постно копие на Black Flag.
Suicide Squad: Kill the Justice League

Още една премиум игра, която бе сред най-очакваните на 2024 г. Тя е спиноф на изключително успешната трилогия Batman: Arkham и неслучайно надеждите бяха много високи. Така и не се оправдаха обаче. 

Suicide Squad има прилична солова кампания с интересна история, но основният акцент на играта е мултиплеъра и именно там отнася най-големи критики основно заради качеството на платеното съдържание и геймплея си. Снимка: Rocksteady / Warner Bros.
Suicide Squad: Kill the Justice League

Още една премиум игра, която бе сред най-очакваните на 2024 г. Тя е спиноф на изключително успешната трилогия Batman: Arkham и неслучайно надеждите бяха много високи. Така и не се оправдаха обаче.

Suicide Squad има прилична солова кампания с интересна история, но основният акцент на играта е мултиплеъра и именно там отнася най-големи критики основно заради качеството на платеното съдържание и геймплея си.
Star Wars: Outlaws

При всички положения екшън-приключенската игра с отворен свят, част от поредицата “Междузвездни войни”, не е лоша. Но “не е лоша” определено не е достатъчно, когато става въпрос за амбициозно AAA заглавие на Ubisoft.

Излезе на 30 август и получи средни до добри оценки от повечето специализирани издания - разочароващо за игра с нейния мащаб, бюджет и претенции, включително фактa, че е базирана в една от най-популярните измислени вселени.

Слабите приходи от Outlaws и критиките станаха причина Ubisoft да отложи премиерата на Assassin's Creed: Shadows. Снимка: Massive Entertainment / Ubisoft
Star Wars: Outlaws

При всички положения екшън-приключенската игра с отворен свят, част от поредицата “Междузвездни войни”, не е лоша. Но “не е лоша” определено не е достатъчно, когато става въпрос за амбициозно AAA заглавие на Ubisoft.

Излезе на 30 август и получи средни до добри оценки от повечето специализирани издания - разочароващо за игра с нейния мащаб, бюджет и претенции, включително фактa, че е базирана в една от най-популярните измислени вселени.

Слабите приходи от Outlaws и критиките станаха причина Ubisoft да отложи премиерата на Assassin's Creed: Shadows.
Alone in the Dark

Оригиналната Alone in the Dark се появи през 1992 г. и даде началото на франчайз, който през годините бе истински пример в сървайвъл хорър жанра. Последната игра излезе през 2015 г. и остави доста неприятен вкус, който трябваше да бъде от отмит от тазгодишния ребуут.  

За съжаление Alone in the Dark бе толкова голям провал във всяко едно отношение, че доведе до разпускането на студиото-разработчик Pieces Interactive. Снимка: Pieces Interactive
Alone in the Dark

Оригиналната Alone in the Dark се появи през 1992 г. и даде началото на франчайз, който през годините бе истински пример в сървайвъл хорър жанра. Последната игра излезе през 2015 г. и остави доста неприятен вкус, който трябваше да бъде от отмит от тазгодишния ребуут.

За съжаление Alone in the Dark бе толкова голям провал във всяко едно отношение, че доведе до разпускането на студиото-разработчик Pieces Interactive.
LEGO Horizon Adventures

LEGO игрите винаги са били успешни в нишата на по-младите геймъри благодарение на изпитания подход да се пренесе някой познат франчайз в забавния свят на пластмасовите блокчета. 

В случая с Horizon Adventures така и не се получава. Играта се оказва твърде скучна и по никакъв начин не успява да пресъздаде атмосферата от отворения свят на Horizon Zero Dawn и Forbidden West. Снимка: LEGO Group
LEGO Horizon Adventures

LEGO игрите винаги са били успешни в нишата на по-младите геймъри благодарение на изпитания подход да се пренесе някой познат франчайз в забавния свят на пластмасовите блокчета.

В случая с Horizon Adventures така и не се получава. Играта се оказва твърде скучна и по никакъв начин не успява да пресъздаде атмосферата от отворения свят на Horizon Zero Dawn и Forbidden West.
Funko Fusion

Изключително популярният бранд за колекционерски фигури Funko се опита да копира гейминг модела на LEGO. Играта използва подобен стил, хумор и предложи огромен брой разпознаваеми лица от развлекателната индустрия под формата на Funko фигурки.

Имайки предвид популярността на бранда по света, това трябваше да бъде сигурна рецепта за успех. Резултатът обаче е меко казано посредствен. 

Funko Fusion продължава да страда от технически проблеми няколко месеца след премиерата си, което само допълва скучния геймплей и липсата на каквато и да е логика в разбъркването на купища герои от филми, сериали и… KFC. Снимка: 1010 Games
Funko Fusion

Изключително популярният бранд за колекционерски фигури Funko се опита да копира гейминг модела на LEGO. Играта използва подобен стил, хумор и предложи огромен брой разпознаваеми лица от развлекателната индустрия под формата на Funko фигурки.

Имайки предвид популярността на бранда по света, това трябваше да бъде сигурна рецепта за успех. Резултатът обаче е меко казано посредствен.

Funko Fusion продължава да страда от технически проблеми няколко месеца след премиерата си, което само допълва скучния геймплей и липсата на каквато и да е логика в разбъркването на купища герои от филми, сериали и… KFC.

Лесно е да се говори за успехи. Отиващата си 2024 г. без съмнение предложи някои особено качествени гейминг заглавия. Игри като Astro Bot, Black Myth: Wukong и Helldivers 2 със сигурност дълго време ще се играят и помнят от феновете.

Само че има и една друга категория игри. Онези, които бяха очаквани дълго, но в крайна сметка се оказаха огромно разочарование.

Все пак важно е да се отбележи, че "разочароващ" може да бъде условно определение и невинаги означава откровено лош.

Една игра с проблеми може да има други качества, които да допаднат на някои геймъри. От друга страна финансово успешни заглавия пък могат да бъдат отхвърлени от критиката и геймърите.

От тази гледна точка през 2024 г. имаше игри с доста големи очаквания, които обаче разочароваха по един или друг начин.

Вижте в галерията горе кои са някои от тях. 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените