Колко време един смартфон е нов? До първите няколко месеца? До първото му падане или докато се хвалиш с него пред приятелите си? Момичетата, с които те срещаме, сериозно задълбават в тези въпроси и в намирането на техните отговори.
Боряна Начева, Борислава Денева и Йоанна Попова са част от маркетинг екипа на Yettel. Трите работят по една от стратегическите за телекома маркетинг кампании. В основата ѝ стои пакетът от услуги, който операторът стартира в началото на годината - "Смартфон вселена".
С него телекомът предлага 360-градусова експертна грижа за всеки етап от живота на едно устройство - от покупката, през неговата защита и поддръжка, до рециклирането му и избора на ново. Затова и препратката към вселената не е случайна - именно тя най-добре дава усещането за мащаб и всеохбатност, което предлага и самият пакет.
Клиентът иска много повече от добри оферти
Като всяка друга и тази маркетинг кампания започва с проучване. Основният извод, до който стигат, е, че хората не търсят само добри оферти, но и услуги, с които да се грижат за своето устройство.
"Технологичният свят е страхотен, но може да бъде и объркващ, затова потребителите все повече имат нужда от партньор, който да ги насочва и да им помага", разказва Боряна, мениджър на екипа.
От Yettel си поставят за цел да бъдат именно този партньор и уверено се позиционират в тази ниша. "Ние винаги сме се отличавали с това, че предлагаме цялостна грижа под формата на различни услуги - 3-годишната гаранция, която даваме, застраховката Смартфон протект и дори програмата ни "Рециклирай и спести", изброява ги тя. "В този смисъл за нас беше логична стъпка да ги окрупним в обща концепция, така че потребителите да намират на едно място всичко, от което се нуждаят - от добрите оферти, до качествената грижа", добавя Боряна.
Вече пет години тя е част от маркетинг екипа на телекома, като има опит с кампании от цялото портфолио - от коледните оферти, през мрежата, до дигитализацията на 100-те национални туристически обекта в приложението Yettel.
Грижата като вселена
Отнема им повече от месец, докато изберат точното име. За целта работят заедно с криейтив агенция guts&brains DDB. Сред предложените от тях идеи има и други с космическа символика, но финалният им избор е "Смартфон вселена".
"Търсихме име, което най-добре предава същността на този продукт и отразява идеята за необятност и всеобхватност на грижата", включва се и Йоанна Попова, маркетинг специалист.
Когато преди три години се присъединява към компанията, започва в отдела "Маркетинг към крайния клиент" - мястото, от където тръгва основният продукт - мобилните услуги. Още при първата си среща с маркетинг екипа обаче решава, че това е нейното място и година по-късно вече е при тях.
Според нея, името "Смартфон вселена" е право в целта не само заради символиката на безкрайност, но и заради възможността за надграждане, която дава. Доказва го и следващата кампания.
За младостта на един телефон
Не само хората си задаваме въпроса как да останем млади по-дълго. Същият въпрос важи и за смартфона ни. Около него се завърта разговорът в кампанията, която телекомът стартира наскоро - за услугата "Смартфон диагностика", най-новото попълнение в пакета "Смартфон вселена". Както подсказва името, тя прави пълна диагностика на устройството - от аудиото и камерата до паметта и софтуерните актуализации.
По този начин всеки потребител може да оцени състоянието на своя телефон и навреме да открие възможни рискове. В разговора се включва и Борислава, за която това е първата рекламна кампания на Yettel, по която работи. Присъединява се към екипа преди три месеца след 16 години в банковия сектор.
"Целта беше да направим паралел между грижата за телефона и грижата за нас самите. Затова избрахме да говорим за технологична услуга през нещо много практично и познато като СПА процедурата. Така както човек се грижи за себе си, така и "Смартфон диагностика" се грижи за неговия телефон и му помага да бъде във форма по-дълго време", обяснява концепията маркетинг експертът.
Според нея тази кампания е донякъде и образователна. "Ние не сме свикнали да се грижим за телефона си. Радваме му се, докато е нов, но едва когато спре да работи, осъзнаваме, че е трябвало да положим повече усилия", посочва тя. Затова с кампанията за "Смартфон диагностика" искат да стимулират потребителите да не чакат телефонът им да се развали, а да се погрижат навреме за него.
Горещите въпроси
Наричат ги "burning questions" - важните въпроси, които трябва да си задаваме. "Колко време един смартфон е нов?", "Може ли да е нов по-дълго?", "А какво правим, ако го изпуснем или му е време за смяна?" - точно тях пита Yettel.
"Този подход много отличава рекламната ни комуникация - задаването на въпроси и диалогът с хората. Искаме по ясен и достъпен начин да повдигаме темите, които вълнуват потребителите, и да им даваме нужните решения. За нас именно това означава да бъдем техен партньор в света на технологиите", обобщава Боряна.
Обещават да не спират дотук и да повдигат още важни теми. Както те самите отбелязват - вселената е безкрайна, а вселената на смартфона тепърва ще разгръщат в цялата ѝ пълнота.
---
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Силвър Стар.