Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Тандемът, който пренесе 100-те национални обекта в телефона

Тандемът, който пренесе 100-те национални обекта в телефона Снимка: Yettel

Те започват в Yettel като стажанти - тя преди три години, а той преди седем. Днес двамата са едно от доказателствата, че в телекома вълнуващи проекти дебнат отвсякъде. А какво по-вълнуващо от това да пренесеш 100-те национални обекта в телефона?

Именно Карина Деветакова и Георги Божинов са тандемът, който работи по дигитализацията на емблематичното национално движение на Българския туристически съюз - "Опознай България - 100 национални туристически обекта".

Тя подрежда цялото съдържание, а той му вдъхва живот. Така благодарение на тях двамата и екипите им днес в приложението на Yettel всеки може да получи дигитален печат от обектите напълно безплатно и достъпно за всички почитатели на природното ни и културно-историческо наследство.

Yettel през 2023 г. стана първия телеком в България, отличен с престижния сертификат Top Employer за високото качество на своите работодателски практики и политики. В поредица от материали ще те срещнем с хората, които работят в компанията. Защото зад всеки топ работодател стоят неговите топ експерти.

Началото

Планирането на проекта започва преди две години, а активната работа - преди година. Едно от първите неща, които получават, е файл с 240 реда. Причината - националните туристически обекти далеч не са 100, а 234.

"При създаването на движението преди 57 години обектите са били 100 на брой. Но през годините се добавят нови и така днес достигат до 234. Така се получава интересната математика, при която имаме 100 обекта под 176 номера на 234 локации. Но реално броят на обектите е 234", обяснява Карина.

В началото си мисли, че просто трябва да пренесе информацията в приложението, но далеч не се оказва така. Всеки обект има индивидуално работно време, лятно и зимно, различни почивни дни, цени на входни билети, снимков материал, кратко описание на български и английски език и т.н.

Именно това прави задачата по-предизвикателна от очакваното - нужно е да открият унифициран начин, по който да представят всеки обект в неговата цялост.

За целта проучват абсолютно всякакви практики на пазара за приложения в областта на туризма.

"Искахме да създадем стойностно решение, да приложим доказано работещи трендове на пазара, да добавим възможно най-много функционалности и образователно съдържание, за да бъде възможно най-функционално и интуитивно за потребителя", разказва Карина.

Тя и екипът ѝ от отдел Digital Sales & Marketing концептуализират как ще изглежда всичко, а Георги и колегите му от Software development технически прилагат общите решения.

Снимка: Yettel

Лесно и интуитивно като във Facebook

За да има проектът още по-голяма добавена стойност, от Yettel, заедно с Българския туристически съюз, решават да добавят видео истории към някои от най-посещаваните обекти. Като първа стъпка създават 11 видео истории. Всяка от тях има илюстрация, създадена от различен илюстратор и разгърната в поредица от исторически факти, подадени от самите обекти.

Именно във видеата Георги и екипът му инвестират най-много време - в проучвания и тестване на различни варианти, докато изберат най-подходящия формат.

"Общата ни цел беше да поднесем съдържанието по функционален и познат за потребителя начин. Изпробвахме няколко варианта за визуализация, тъй като приложението е достъпно през различни операционни системи и видове устройства и при всяко има зависимости, които взимахме предвид", обяснява той.

Избират да стъпят върху нещо, което вече съществува, за да бъде максимално интуитивно за потребителя. Затова видеата следват логиката, която ползват социалните медии като Facebook и Instagram.

"Всеки видео файл е разделен на части - така потребителят може да навигира видеото напред и назад, да управлява включване и изключване на звук и да паузира", допълва Георги. Не спират обаче дотук. Освен 11 видео истории, 30 от обектите имат и аудио история, като амбицията им е такава да имат и всички останали обекти.

Удовлетворението идва накрая

След цяла година работа по проекта, няма да преувеличим, ако кажем, че и двамата знаят историята на всеки туристически обект почти наизуст. Имат си и любими. На Георги е видеото за стария Несебър, а на Карина - илюстрацията на Мадарския конник.

На финала ги питаме какво е чувството, когато днес отворят приложението и видят резултата от своята работа. "Първото е облекчение, че работи", усмихва се Георги. "Екипът ни е с дългогодишен опит в разработването на различни бизнес решения. Работили сме по разнообразни проекти и 100-те национални туристически обекта е доказателство за високите стандарти, които следваме. Удовлетворението, че сме направили нещо с принос към обществото, е най-хубаво".

"И отзивите към момента са изцяло позитивни, защото сме създали нещо стойностно", допълва Карина. "Дори потребителят да не се намира на обект, той може да научи нещо ново за културното ни и природно наследство. Ще се радвам, ако в бъдеще се използва за образователни цели, защото амбициите ни са хората да научават нещо ново по развлекателен начин", завършва тя.

---

Тагове: yettel, yettel top employer
 

Най-четените