За да бъдеш конкурентен в света на технологиите, вече не може да предлагаш само стандартни оферти на клиентите си. Трябва да им дадеш услуги, които в най-голяма степен биха удовлетворили нуждите им.
Затова и за Yettel стартът на интерактивната телевизия Yettel TV се превръща в повече от логичен ход.
Това е от онези предложения, които действително променят начина, по който потребителите гледат телевизия - решение, базирано на най-модерни технологии. За да стартираш успешно подобен продукт обаче, ти трябват силно мотивирани и способни професионалисти.
Вилияна Георгиева и Румяна Митраджиева са част от технологичния екип на телекома, който работи за това Yettel TV да достигне до крайните потребители.
Вилияна е експерт "Системи за предоставяне на услуги" и един от техническите ръководители по интегрирането на интерактивната телевизия в системите на компанията.
Когато в края на 2022 г. се присъединява към Yettel, първоначалната идея е да се запознае на идейно ниво с проекта, за да навлезе по-добре в системите и процесите.
"Не се очакваше от мен да поема основна роля, тъй като току-що бях започнала в компанията. Постепенно обаче започнах да се включвам по-активно, да участвам в срещи и да се запознавам със спецификите", разказва тя.
Така решава да поеме инициативата. Навлязла достатъчно навътре в проекта и с пълната подкрепа на своите ръководители и колеги, поема ролята на технически ръководител на част от бизнес системите.
Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.
Задачата ѝ е да координира интегрирането на Yettel TV в съществуващите системи на компанията.
Това означава да осъществява комуникация с всички замесени страни, да изготвя анализи и планове, както и да превежда бизнес изискванията за продукта на технически език за външните и вътрешни разработчици на системите.
Румяна Митраджиева пък е един от хората, които работят за внедряване на функционалностите и системите, които трябва да отчитат услугата.
От 15 години в компанията, позицията ѝ на старши експерт в технологичния отдел е такава, че всички нови услуги и нововъведения минават през нея. Yettel TV не прави изключение. В тестването на услугата се включват рекорден брой служители. "По принцип имаме екип от 4-5 човека, които тестват различните функционалности на всяка услуга. За първи път обаче се включиха около 100 души - всеки от нас получи оборудване, което да инсталираме вкъщи, за да тестваме", разказва Румяна.
За тях двете именно това е най-големият мотиватор - възможността да работят по нов продукт, който да ги предизвика професионално.
Yettel TV не просто слага край на чакането на техници, които да ти прекарат кабели. Тя дава възможност на потребителите да превърнат всеки телевизор в смарт, да гледат филми и предавания на различни устройства едновременно, независимо от времето и мястото, с включени основните функции на интерактивната телевизия - стартиране, пауза, пускане отначало, запис и връщане назад до 7 дни.
Като стрийминг услуга и телевизия в едно.
"Най-голямото предизвикателство беше да нагласим собствените си системи, да се съобразим с техните възможности и ограничения, така че да обслужват подобен тип услуга. Но успяхме да се справим успешно и в срок", обяснява Митраджиева.
Вилияна също споделя, че е имало моменти, в които работата е удряла на камък. "Но с общи усилия, с идеи на колеги, които са от доста време в компанията, поемахме по правилния път", разказва тя.
По думите ѝ именно тези моменти са едни от най-удовлетворяващите в работата - да видиш как проблем е намерил своето решение, а след това е преминал през тестовете успешно.
Истинското удовлетворение и за нея, и за целия екип обаче идва накрая, когато услугата стартира.
"Усещането да си част от такъв голям проект е доста вълнуващо. Спомням си как първите дни следяхме статистиката на потребителите и броят им постоянно растеше. И всеки такъв момент беше гордост за екипа", коментира Георгиева. И до днес, когато вижда по телевизията реклама на Yettel TV, изпитва удовлетворение, че е била част от проекта и е дала своя принос.
Работата на технологичния екип обаче съвсем не е приключила. "Тепърва се разработват нови функционалности, които да подобрят изживяването на клиента", обяснява Румяна.
За нея това е и част от удоволствието - възможността от първо лице да вижда развитието на технологиите и така да разширява собствените си умения и познания.
И двете са единодушни, че приятелската среда в компанията е ключов фактор за това работата да върви леко.
През 2023 г. Yettel стана първия телеком в България, отличен с престижния сертификат Top Employer за високото качество на своите работодателски практики и политики. В поредица от материали те срещаме с хората, които работят в компанията. Защото именно те допринасят за всеки нейн успех и защото зад всеки топ работодател стоят неговите топ професионалисти.
По думите на Вилияна именно тя отличава телекома и насърчава хората да се изявяват и развиват.
А това, комбинирано с динамиката на телеком индустрията и постоянният досег до нови проекти и технологии, дава още по-голяма мотивация.
"При въвеждането на всяко ново приложение аз отговарям за конкретни неща. Затова и работата ми никога не е еднотипна", допълва и Румяна. През годините активно участва в различни активности, които компанията провежда за своите служители. Тя самата е част от ESG екипа от доброволци, който регулярно организира различни вътрешни инициативи, свързани с устойчивия начин на живот.
"Yettel дава свободата да допринасяш с идеи и кара хората да се чувстват част от нещо по-голямо", добавя тя.
Това на свой ред създава среда, в която отиваш на работа с мисълта, че правиш нещо интересно, стойностно и добро не само за компанията, но и за хората и теб самия.
---
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Силвър Стар.