Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новият руски McDonald's - "Вкусно и точка" със същите бургери, но без "Кока-кола"

Няма и Big Mac, но останалото си е старото Снимка: БГНЕС
Няма и Big Mac, но останалото си е старото

"Вкусно и точка" е новото име на McDonald's в Русия. Новият бранд беше обявен днес с официално откриване на ресторанта на веригата на Пушкинския площад в Москва, на мястото на първия McDonald's отпреди 32 години.

Американската верига преустанови работата на всички свои 850 заведения в Русия на 14 март заради войната в Украйна. На 16 май компанията обяви изтеглянето си от Русия и бизнесът ѝ бе продаден на петролния магнат Александър Говор.

Сега идеята е "Вкусно и точка" да предлага менюто на McDonald's, но под ново име.

Тържественото откриване днес съвпадна с Деня на Русия - 12 юни, с който се отбелязва създаването на Руската федерация.

"Вкусно и точка" привлече доста фенове на бургерите на McDonald's в Москва, но опашката беше далеч от тълпата, която се събра на същото място за отварянето на първата закусвалня на оригиналната американска верига през 1990 г.

Освен ново име, веригата има и ново лого, което предизвика доста иронични коментари. То представлява стилизирана буква М, формирана от точка и две наклонени черти, които символизират бургер и пържени картофи.

Критиците на новото лого го определиха като подобно на веригата хотели Marriott, която оперира и в Русия. Според коментар в социалните мрежи то прилича на "логото на Marriott, съчетано с флага на Бангладеш".

Менюто е с променени наименования, но реално сандвичите са същите. Служителите също са старият персонал на McDonald's. Те запазват работата си за най-малко за две години.

"Целта ни е клиентите да не намерят особени разлики с предишните закусвални - и като качество, и като атмосфера", обяви изпълнителният директор на веригата Олег Пароев.

Това е и слоганът на новата компания - "Името се променя, любовта остава".

Според "Ройтерс" обаче, това не е съвсем така - менюто на "Вкусно и точка" е по-малко и в него няма Big Mac и някои от останалите бургери. То е по-евтино - двоен чийзбургер струва 129 рубли, или около 2.30 долара, докато в McDonald's същият е струвал 160 рубли. Рибният бургер е 169 рубли при 190 преди.

Останалите сандвичи са същите, както и оборудването на ресторантите. Запазен е и интериорът. Самият изпълнителен директор Олег Пароев беше назначен за шеф и на оригиналната верига McDonald's за Русия седмици преди страната да нахлуе в Украйна.

Разлика в храната не вижда и 15 годишният Сергей. "Вкусът на сандвича си е същият, но колата е различна", обяснява той. Причината е, че в Русия "Кока-кола" вече не се продава.

Освен иконичния ресторант на Пушкинския площад, днес бяха отворени още 14 нови стари закусвални в района на Москва. Планът е до края на юли отново да работят около 200 ресторанта в Русия, а всички 850 да функционират до края на лятото.

Откриването не мина съвсем по мед и масло, тъй като наслед официалния брифинг за представянето на новия бранд, мъж излезе пред камерите с плакат "Върнете Big Mac!".

Магнатът Александър Говор, който купи веригата, смята да инвестира до 125 млн. долара до края на годината. Наетите в нея са 51 000 души.

Той обясни, че се търсят нови доставчици за безалкохолни напитки след изтеглянето на Coca Cola от Русия.

 

Най-четените