Италианец да "пипне" Tesla

Преди няколко седмици големият бос на FIAT Chrysler (FCA) Серджо Маркионе обясни, че се съмнява, че дългоочакваният нов модел на Tesla - Model 3, който ще е първият достъпен електромобил в гамата на компанията с базова цена 35 000 долара, ще е успешен. Но италианецът обясни, че ако все пак този бизнес модел проработи, то той лично ще нареди на специалистите в FCA да „изкопират" Model 3 с малки промени в дизайна с малко „италиански привкус" и да извадят максимално бързо на пазара версията на FIAT и Chrysler на пазара.

Оказа се обаче, че Маркионе е изпреварен от свой сънародник - дизайнерът Умберто Палермо, който лансира нова марка за производство на спортни и луксозни електромобили.

Новата компания носи името Mole и ще разполага с две подразделения, които имат доста различни задачи.

Едната част на компанията ще се занимава с доработка и развитие на вече присъстващи на пазара електромобили. Основа за създаването на тези модели на Mole е Tesla Model S, който вече се казва Mole Valentino. Основните промени при Valentino са свързани с външния вид на колата - добавяне на по-агресивни аеродинамични елементи, включително нови сплитър, крило на задния багажник и внушителен дифузьор под задната броня. В пакета влизат и нови 22-инчови лети джанти.

Mole Valentino има пробег с 25 километра по-дълъг от този на Model S 90D на Tesla, а мощността на електромобила е 421 конски сили, като останалите технически детайли все още са в тайна.

Доста по-интересна ще е дейността на второто подразделение на компанията на Палермо - то ще създава нови електромобили от нулата, т.е напълно нови модели. Първият модел тук ще е Luce, който заедно с Valentino ще дебютира на автомобилното изложение в Торино през юни.

Електрическият Luce е с мощност 288 конски сили и моторът задвижва и четирите колела.

Плановете на Mole са да произвежда между 30 и 90 електромобила на година, в зависимост от интереса на клиентите към доработките на Model S, както и към Luce, който ще е една от големите премиери в Торино.

Новините

Най-четените