Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Гаражи за милиони, музеи и автомобилни банки - там супербогатите пазят колите си

Автомобилите понякога се помещават на места, по-скъпи от средно луксозна къща Снимка: iStock
Автомобилите понякога се помещават на места, по-скъпи от средно луксозна къща

В колекциите на милиардерите се срещат неповторими коли. Винтидж находки се редуват с ретро екземпляри, а ретро екземплярите са последвани от безумно скъпи лимузини и спортни бегачки.

Подобни автомобили не могат да стоят в обикновен гараж или отпред пред имението.

Не, тези коли са обгрижвани и понякога се помещават на места, по-скъпи и от средно луксозна къща.

Такъв е примерът на автомобилния магнат Джон Сталупи.

С годините той събира в колекцията си някои незаменими коли като Chevrolet Corvette от 1962 г., Pontiac GTO с подвижен покрив от 1966 г. и един от първите прототипи на спортния Toyota Supra от 2020 г.

Общият брой на ценните модели, които Сталупи закупува през годините, достига 100 автомобила. Затова той решава да построи мини образец на родния си квартал Бруклин, Ню Йорк, само че в Южна Флорида.

Мястото се нарича "Колите на мечтите" и излиза на бизнесмена над 18 млн. долара. За сметка на това след изграждането му той паркира превозните си средства по новопостроените улици и превръща обекта в музей.

В него около колите са разположени макети на ресторант, пицария, жилищни блокове и други.

Магнатът на недвижими имоти Джил Дезър също предпочита колекцията му да е пред очите му. Непрекъснато.

В своя четириетажен мезонет той е създал вътрешни гаражи със стъклени стени и така от хола или кухнята си предприемачът вижда своите McLaren Speedtail, Porsche 918 или пък Bugatti Chiron. Всяка от тези коли струва малко или много над 1 млн. долара.

Дезър има и специален асансьор в сградата, с който да качва и сваля колите си.

"Това е като да имаш картина на Да Винчи - няма да я държиш в килера, някъде по стените", обяснява за "Си Ен Ен" той. "Вече няма гаражи, има места, подобни на галерии", допълва архитектът от Лондон - Греъм Харис, който обикновено работи с ултрабогати клиенти.

Един от последните проекти на Харис е за гараж за 26 скъпи коли, в който има и симулатор на автомобилни състезания.

Подът е изработен не от бетон, а от ръчно излята смола, която сменя цветовете си според подсветката под него.

Смолата освен това предпазва гумите и подсветките на свой ред осветяват драматично и автомобилите. Във въпросния гараж има и дисплей, който заема цяла една стена и чиято начална цена е 385 хил. долара и създава невероятни фонове зад редките коли.

Харис може да добави и въртящи се подиуми под автомобилите, подово или таванно отоплени или допълнително осветление.

Само че не всеки милиардер е на мнението на Дезър и Харис и иска да държи ценните си колекционерски коли на показ. Затова, както показва репортаж на CNBC, на помощ на богаташите идват места като "Екзотични коли" до Лонг Айлънд, щата Ню Йорк.

Съоръжението е нещо като банка за колекционерски автомобили - скъп и много строго охраняван паркинг с пазачи и камери за сигурност.

Клиентите рядко изкарват возилата си от "Екзотични коли" с цел да ги предпазят от амортизация и щети.

Част от тях са вманиачени по собствеността им да няма и драскотина, а други чакат да продадат някоя ценна находка на още по-висока цена, отколкото са я купили. В "Екзотични коли" също държат на условията, при които се съхраняват автомобилите.

Паркингът поддържа постоянна температура и влажност на въздуха и вратите му се затварят херметически.

Поддръжката и опазването на една кола започва от 815 долара на месец и се покачва в зависимост от модела и доколко е ценен той.

За подобно решение обаче Дезър казва, че "го боли сърцето", защото, както се вижда и в дома му, предпочита колите да са винаги на показ.

 

Най-четените