Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Lexus призовава: Спасете ръчната скоростна кутия!

И намеква, че скоро ще има нов Lexus LFA, който ще е именно с ръчни скорости Снимка: Lexus
И намеква, че скоро ще има нов Lexus LFA, който ще е именно с ръчни скорости

Електромобилите може и да са бъдещето, но за някои водачи отнемат известна част от тръпката от шофирането. Да, говорим за ръчната скоростна кутия и превключването на скоростите - все неща, които в Европа си остават предпочитани от много шофьори.

Затова от Lexus призоваха - "Спасете ръчната скоростна кутия!".

Думите са президента на компанията Коджи Сато, който е и бивш шеф на инженерния отдел на бранда. Сато заяви в интервю за Top Gear, че в момента една от основните му цели е да насърчи екипите в Lexus да произвеждат повече коли с ръчна скоростна кутия. Да, това се отнася и за електромобилите.

До момента се приемаше, че е излишно един електромобил да разполага с ръчна скоростна кутия, но Сато заявява в интервюто си, че не се интересува от подобни предразсъдъци.

Той подчертава, че не му пука, дори и на него да гледат като на "лудия учен", който решава да сложи ръчни скорости на електрическа кола. "Това ми е хоби - да мисля как да сложа на повече автомобили ръчна скоростна кутия", казва още президентът на Lexus.

Снимка: Lexus

Сато допълва, че първият подобен автомобил може да е бъдещата суперкола на Lexus - електрическият LFA, който е наследник на спортен автомобил със същото име, но с конвенционален двигател с вътрешно горене.

В момента текат експерименти дали може софтуерът на електрически автомобил да наподобява усещането от ръчна скоростна кутия.

"Търся по-добро взаимоотношение между водача и колата, когато говорим за електромобили", обяснява още за страстта си Сато. За него именно ръчното превключване на скоростите е онази връзка с колата, която автоматикът унищожава.

Предизвикателството към Сато и Lexus обаче никак не е малко. Старият LFA беше по-скъп от някои модели на Ferrari и в момента може да се намери из Европа за впечатляващата сума от около 500 хил. евро. А сега компанията иска тази легенда да е хем електрическа, хем с ръчна скоростна кутия.

"Много скоро ще говорим по този въпрос", подчертава Сато, но отказва да разкрие повече подробности.

Снимка: Lexus

Той заявява, че технологичните спецификации на колата са много важни, но още по-важно е тази кола да стане емблематична за марката, да е образец за бъдещето на Lexus и за шофирането такова, каквото Сато и колегите му го виждат.

Директорът на Lexus уточнява, че електрическите мотори имат редица предимства като бързото ускорение и бързите реакции на автомобила на пътя.

Сега остава инженерните и технологичните екипи да съумеят да комбинират тази бързина с ръчна скоростна кутия или поне софтуер, който дава подобно изживяване. Сато е пестелив откъм обяснения как точно ще вложи усещането за сменяне на скорости в новия LFA.

Той разкрива, че спортният автомобил ще е по-лек от предшественика си заради използването на карбонови нишки за направата на купето.

Моделът ще бъде с подобрена аеродинамика, което от своя страна ще допринесе и за по-голям пробег. Батериите ще са дело на Toyota - собственика на Lexus, който е известен с мощните си батерии и се приема за лидер в сектора.

В заключение Сато повтаря призива си за спасяване на ръчната скоростна кутия. И този призив не е само към Lexus и Toyota, но и към всички останали компании в бранша.

   

Най-четените