Китайци вдигат 220 етажа за 90 дни

Строенето на небостъргачи не е като „Лего" - ако беше, 200-етажни кули щяха да се появяват за броени седмици, докато на инвеститорите не им писне. В Китай, обаче, идеята не е чак толкова фантастична - местна строителна компания планира да построи най-високата сграда в света за само три седмици. Тя ще е висока цели 848 метра.

След изливането на основите в края на този месец, сериозната част от работата започва през януари в град Шангша в провинция Хунан, като за 90 дни ще трябва да бъдат вдигнати 220 етажа. В някои от дните строежът ще расте с по цели пет. Най-накрая „Небесния град" (както ще се нарича небостъргачът) ще е близо 10 метра по-висок от „Бурж Халифа" - сегашният рекордьор по височина. На всичкото отгоре, китайската кула ще бъде построена 24 пъти по-бързо.

„Небесния град" ще има училище, болница, 17 площадки за хеликоптери и апартаменти за 30 000 души. Не е ясно дали сградата ще има класическо лоби, тъй като използваните до момента готови конструкции не позволяват създаването на подобни отворени пространства на приземния етаж.

Wired разказва, че шефът на строителната фирма Жанг Юе бил изключително впечатлен от щетите, последвали земетресението в Сичуан през 2008 г., когато загинаха 68 000 души. Компанията му създава издържливи на земетресения модулни сгради, които са на 95% предварително произведени в заводска обстановка. Така не е проблем да се построи 15-етажен хотел за два дни или 30-етажна кула за малко над две седмици.

Действително, сградите не са твърде красиви външно, но използването на по-малко бетон и желязо в конструкциите ги прави по-гъвкави и така е възможно да издържат и трус от девета степен.

Юе се надява да лицензира технологията си по цял свят.

#1 lele male 22.11.2012 в 16:00:59

Азербайджан Тауър, която се строи в Баку, трябва да е 1050 м., а ще има само 189 етажа Кой ли ще победи в грандоманията? http://fakti.bg/imoti/36348-baku-zasenchi-slavata-na-dubai-video

#2 strawsPulledAtRandom 22.11.2012 в 16:21:12

"Завръщането на панелките" 2. Фантастичен психотрилър с елементи на романтична комедия. Гледах клипче как строят една подобна сграда. Междуетажните плочи се сглобяват в завод, като се поставят инсталациите и плочките (тях ги редяха като бисквити по бисквитена торта) и това цялото, с наредени купчини строителни материали за доизграждане на стените на етажа, се вдига с кран. Аз лично заключих, че при такава безопасност на труда вероятността да загинеш при строежа на сградата е по-голяма, отколкото при разрушаването и при земетресение, ако не издържаше 9-та степен. Шегувам се, разбира се, но въпреки това, тези бързашки нехуетни работи не ми харесват. Хвалеха се с някакви комични баналности, че стените са изолирани с 10 см. вата и че имат ролетни щори. Ако не могат едно хотелско лоби да направят, а само 30 000 евтини кутийки за пчелички-работнички, то никак не съм привлечен от идеята за светлото бъдеще. Пред тази самоцелна мегаломания предпочитам рационалния екологичен подход на Европа, където до десетина години би трябвало да правим само сгради, които почти не потребяват външни източници на енергия. Ергономична архитектура, достатъчна топлоизолация, находчиви вентилационни системи (тук обаче е единствената слабост според мен), слънчеви панели и т.н. Интелигентното срещу мегаломанското.

#6 lele male 22.11.2012 в 17:52:53

@ 5skd911, Представа нямам, дали азерите се състезават и въобще какво правят, но мъж ми се върна от там снощи шашардисан... Невероятно строителство. Много пари се наливат. Абе, мирише на пари още от летището им

#7 iii_krv 22.11.2012 в 19:24:53

Леле Мале, е що не каза по- отрано, че мъж ти до снощи го е нямало, а?

#8 strawsPulledAtRandom 22.11.2012 в 22:09:47

"...Това ако бъде направено дори като паметник, ще е най голямото постижение в строителството изобщо някога. За 90 дни, такава огромна конструкция... коментиращите по долу не си дават сметка за какво става въпрос..." ------ Не, няма да бъде най-голямото строително постижение. И поне аз от коментиращите по-долу си давам сметка за какво става въпрос, защото съм учил Строителна механика, Стоманобетон и прочее подобни предмети в техникума. "...Наистина е невероятно, тези конструкции могат да решат жилищните проблеми веднъж и завинаги..." ---------- Едноетажните къщи или шестетажните кооперацийки не могат ли? А в какво всъщност се състоят жилищните проблеми? "...За в бъдеще може да се помисли и за типова структура която може да се разглобява..." -------------------- Не е лоша идеята, но фундамента остава, а за 800 метра сграда, сигурно е поне 100-200-300 метра дълбок. Не зная за конкретния проект как са решили въпроса, но освен пилоти, друго предположение нямам. Със сигурност изливането (забиването) им не влиза в цитирания горе срок. Фундаментът до голяма степен е частта на айсберга, която не се вижда над водата, но си я има и обикновено представлява сериозно перо от бюджета/времето. "...А панелките между другото изобщо не са лоши, просто групичка глупаци ги набедиха за такива..." ------------ Ето тук вече съм напълно съгласен с теб, стига още в проект силно да се подобри топлоизолацията и малко шумоизолацията и да се поразчупи дизайна им. По принцип са евтин, качествен, здрав тип строителство заради това, че се изработват в заводски условия. Яростни противници на панелния тип строителство обикновено са неспециалисти, които просто ги възприемат като символ на комунизма. Веднъж им е излязло име и затова в България през близките десетилетия никой няма да се наеме да строи така, просто няма да може да продаде на същата цена, както би се продало монолитно жилище със сходни показатели. Не мрънках против панелното строителство по принцип, а против мегаломанията на китайците самоцелно да построят най-високата сграда за най-кратко време. Защото тогава вече ще изскочат недостатъците на строителството тип Лего - 30 000 евтини почти еднакви жилища. Те са си написали - не могат да направят дори едно лоби с тази технология. Връщане назад със 60-70 години. За какво върховно строително постижение говорим? Това е все едно да обявим олимпиада за най-висок човек, вместо за най-бърз, силен, смел, издържлив. Не отричам, че височината е огромно предизвикателство в строителството, но не е всичко. Нито е непреодолимо в тези си параметри. Не си мисли, че друг не може да постигне тази цел - просто не иска. На нея "революционното" не и е във височината, а в скоростта и цената, типично по китайски. С две думи, исках да ти кажа, че не трябва чак толкова да се прехласваш пред този грандомански опит за самодоказване. Казваш, че ще решат жилищните си проблеми, но не - само ще си набавят жилищна площ. И тогава тепърва ще им започнат проблемите - логистични заради височината, енергийни и т.н. Като контрапример споменах за жилищата с минимално потребление на енергия, които са поглед в бъдещето, когато набавянето и ще бъде огромен проблем. И това се прави с рационална мисъл за дребните неща - как да бъдат ориентирани прозорците, покривът и еркерите под какъв ъгъл спрямо слънцето да бъдат и т.н. дреболии, които умножени по милион вече могат да решават световни проблеми. Прав си, скъпи са, но се изплащат. И не са задължително картонени, докато китайският проект е точно от гипсокартон

#10 strawsPulledAtRandom 23.11.2012 в 10:00:49

Китайците не са открили нито индустриализацията, нито сглобяемото строителство. В момента са разработили проект за небостъргач, а ти ми говориш за Марс. Запри се малко Уважавам мечтателите, защото и аз съм такъв, но в момента не си даваш сметка, че говориш за неща, от които съвсем никаква представа си нямаш. Разработчиците на совалки се борят за всеки килограм излишно тегло и вероятно са на десетилетия от момента, когато теоретично ще могат да транспортират такива неща до Марс, а ти ги натовари с десетки тонове вехта технология от средата на миналия век. Това е ключовата дума от спора ни - "остаряла технология". Това се опитвам да ти обясня - китайците не са открили нищо ново и революционно. Те просто изработват сглобеями модули с метална конструкция, които са с много високо ниво на заводска завършеност и после бързо ги сглобяват на място. Това, което те имат е евтина работна ръка (оттам и евтини материали), което им позволява да постигнат много ниска цена. Също така, имат много големи изисквания за количеството и много ниски за качеството на крайния продукт. Комбинацията от всички тези фактори водят до горната ситуация. Съвсем същата като разрушена Европа веднага след ВСВ. Затова и технологията е същата, с дребни разлики в детайлите. Но те ще повторят нашата грешка, ще построят много еднакви жилища с ниска енергийна ефективност, но за разлика от нас, европейците, ще живеят в епоха на намаляващи енергийни ресурси. Техните сгради след десетилетия ще бъдат почти неизползваеми в този си вид, освен ако отнякъде не се появи евтин източник на енергия.

#12 strawsPulledAtRandom 23.11.2012 в 10:52:33

"...Ako си касиер на блока,еба ти са мамата..." ----------------

#13 Оня Дето Го Трият 23.11.2012 в 12:08:17

У някой хора витае усещането, че китайците са някакви свръхчовеци, способни на подвизи, на каквито ние тук в Западната цивилицация сме, видиш ли, неспособни. Истината е, че до тоя момент от тях сме видели, грубо казано, само джапнки по левче и скапана електроника (сглобената там в заводи на западни фирми не се брои). Имат още бая хляб (или ориз) да изядат......макар че доколкото знам, не за всички има. Тая пропаганда със заможните купувачи там - не на нас. И тук всяка мутра у нас си купува яхта, ама не сме толкова цъфнали.....

#14 на майка ти пИтката 23.11.2012 в 12:37:21

Егати проклятието да живееш в такава свръхпанелка. За офиси, да, ама апартамент на 180-я етаж Жълтурите съвсем ще изгубят човешкия си облик, доколкото са го имали преди това.

#16 Чоко-Боко 23.11.2012 в 16:16:06

Може би по-голямат част от коментиращите са гледали този доволно стар клип как строят 30 етажна сграда китайците: http://www.youtube.com/watch?v=rwvmru5JmXk Аз лично като го гледах, останах респектиран. Не съм специалист, не мога да коментирам, но съм респектиран.

#17 Чоко-Боко 23.11.2012 в 16:20:45

Оня там... не мисля, че си в час с коментарите си. По темата с електрониката - преди месеци Филипс си продадоха глобално ТВ-бранда на китайски производител на LED-панели. Странното за мен беше, че не съм чувал този производител, по-странното - че е #1 в света. Т.е. в Китай се произвежва и некачествено, и качествено. Всичко зависи от таргет-пазара, какво ще си поиска. Примери за това -колкото искаш. Това, че у нас идват китайските боклуци, просто значи, че сме бананова република, където се търси/котира евтиното, затова и се внася евтиното.

#18 Оня Дето Го Трият 23.11.2012 в 18:53:36

Специално за теб беше включена следната фраза: "....(сглобената там в заводи на западни фирми не се брои)..." Така че какво продал Филипс и на кого, та да е номер 1, отпада като аргумент....дай следващия

#19 pepe 24.11.2012 в 12:50:40

Виждал съм и по-гадни проекти за Китай, в секцията "футуристични", проектирани от западни фирми /и даже без идея да бъдат направени за 90 дни/. Тоя модулен пчелен кошер и на мен ми изглежда гадничък за живеене, ама те китайците са свикнали. Едни холандци, от известните фирми, но не си спомням коя точно, бяха направили един проект за цял градски район - високи сгради, като много високи кули с връзки на няколко нива - горе - супер лукс за богатите - научна фантастика - долу, между основите на сградите - миши дупки, бардак, чиста антиутопия - все едно гледаш "Блейд Рънър". Бая критика отнесе проекта, ама много вероятно е това да ги чака гордите могъщи китайци. Те и реално имат едно подобно - в района на Хонконг - един такъв мултиблок, огромно нещо - неясно една сграда ли, или множество отделни свързани, всъщност били са отделни според старите снимки, сега са се сраснали от пристроявания между сградите на десетки метри височина. Идеален декор за киберпънк.

Новините

Най-четените