Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

4 причини да не ви личи колко се раздавате в залата

Има много неща, които могат да се объркат в един тренировъчен режим или дори само в една тренировка Снимка: iStock
Има много неща, които могат да се объркат в един тренировъчен режим или дори само в една тренировка

Колко често тренирате? Два пъти в седмицата? Три пъти? Всеки ден? Влагате време, усилия и средства в своята физическа подготовка, за да бъдете в добра форма и да изглеждате добре.

Но сякаш нещо не върви. Въпреки желанието и старанието не забелязвате прогрес и усещате, че просто сте зациклили на едно място.

Много вероятно е това да не е просто усещане. Има много неща, които могат да се объркат в един тренировъчен режим или дори само в една тренировка. Най-често тези неща са свързани просто с отношението и нагласата към целия процес на трениране.

Не знаете основните упражнения

Снимка: iStock

Колкото и да натоварите лег пресата, за да правите безполезни четвърт повторения или шумно да хвърляте тежки дъмбели на пода, няма да впечатлите кой знае колко момичетата в залата. 

Излез от застоя! Влез във форма!

Скъпи читателю, този текст е част от Get in Shape³ - новото издание на инициативата на Webcafe.bg, с която искаме да те мотивираме да се откажеш от оправданията, да се сбогуваш със стреса и да влезеш във форма. В това ни партнират:

Next Level Fitnes Club, Asics, DEVIN Mineral & Vitamins, Vitabiotics, Heineken, Huawei, Спорт Тото, Reina.

Същото важи и за безкрайното и безцелно тичане на пътеки и ползване на кардио тренажори с мисълта, че това е най-добрият начин "да се постегнете малко". Каквото и да значи това.

По-добрият вариант е да започнете да тренирате по-ефективно. Не е нужно да губите време в безсмислени действия, като просто можете да научите най-основните такива - клек, лежанка, тяга и да започнете да градите от тях. Това са трите фундамента във фитнес залата, откъдето започва всичко.

Достатъчно дълбоки клекове, лежанка, без да отлепвате глутеусите си от пейката, и тяга, без да се сгъвате на две. Веднъж постигнете ли комфорт при тези упражнения, бързо ще започнете да усещате прогрес по отношение на силата, външния си вид и изобщо всичко останало, което правите в залата.

Губите си времето в залата

Споменавайки губене на време, замисляли сте се каква част от престоя ви в залата всъщност наистина е ориентиран към трениране? Започвате с 15-12 минути някакво кардио, за да "загреете" като реално през цялото време говорите по телефона или проверявате фийда във Фейсбук и Инстаграм, а след това отделяте още десетина минути за безразборно загряване на стави или за нещо, приличащо на стречинг.

Някъде след около половин час може да започнете да тренирате. Серия след серия върви, а почивките минават в дълги разговори с останалите във фитнеса или отново гледане в телефона. Като прибавим и факта, че вече в почти във всяка зала има и по някой телевизор, в крайна сметка се получава така, че една тренировка, която при желание може да свърши в рамките на час, може да се разтегли двойно, а свършената работа е практически никаква.

Истината е, че голяма част от хората си мислят, че тренират, докато всъщност буквално се мотат из залата.

Не тренирате целенасочено

Справянето с горния проблем е свързано най-вече със следването на една ясна и целенасочена програма, която да ви държи фокусирани към определена цел. Понякога дори не е особено важно каква точно е програмата. По-важното е просто да я започнете и завършите докрай.

Експериментирайте с различни подходи и модели. Голяма част от програмите са 4-седмични, така че ако това, което сте избрали, не е точно вашето, ще сте изгубили само 4 седмици от живота си. Все пак ако тренирате от 5 години, колко 4-седмични периоди досега сте тренирали наистина с цел?

Това не значи, че трябва да минете в другата крайност, при която целият акцент се поставя върху супер конкретни детайли като гонене на някой супер точен 96,7-градусов ъгъл на сгъване на колената при клек или пък броене на буквално всяка една изядена калория или секунда за почивка между сериите.

Идеята е просто да имате фокус и цел. Влезте в залата, изпълнете си задачата и си тръгнете с чувство за добре свършена работа.

Нямате хранителен режим

Снимка: iStock

Хората, които говорят английски обичат да казват "You can't out-exercise a bad diet". Това означава, че колкото и здраво да тренирате, няма да има особено смисъл, ако стандартната ви вечеря е от дюнерите на ъгъла. Да, качествената храна е значително по-скъпа, но в крайна сметка точно затова е качествена, нали?

Както знаем, седмицата има 168 часа и ако влагате 5 от тях в тренировки, то това означава, че ви остават 163, за да съсипете всичко постигнато в залата. Погледнато от тази гледна точка, тренирането само по себе си е само една малка част от усилията, които трябва да вложите.

В крайна сметка не става само с трениране.

---

Приключението Get in Shape³ продължава! Как се справят официалните участници в нашето предизвикателство за един по-активен живот, съвети за трениране, хранене и по-малко стрес, както и още много любопитна информация ви очакване и в специалната платформа на Get in Shape

Най-четените