Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Години наред я беше страх да си легне да спи: Битката на Дженифър Анистън с недоспиването

Над десетилетие актрисата се е борила с различни проблеми със съня, стигащи до ужас от заспиването Снимка: Getty Images
Над десетилетие актрисата се е борила с различни проблеми със съня, стигащи до ужас от заспиването

За звездата от сериала "Приятели" Дженифър Анистън дълги години това да си легне за сън не е възможност за почивка, а същинско мъчение.

Пред сп. People 53-годишната актриса разказва как в продължение на над десетилетие е имала сериозни проблеми със съня, вариращи от инсомния и недоспиване до сериозна тревожност, караща я да се страхува от всяка поредна нощ на "броене на пукнатините в стените".

"Мисля, че започна някъде в 30-те ми години или дори по-рано, но просто не започваш да забелязваш ефектите от липсата на сън, когато си по-млад, защото си толкова непобедим", обяснява Анистън.

По думите ѝ в началото тя просто е приела недоспиването си като нещо нормално, но едва след това е започнала да осъзнава последниците, които липсата на сън са довели след себе си.

"Това се отразява на деня ти и на работата ти, на цялостното ти функциониране, ума ти и физиката ти", казва актрисата.

В един момент времето за сън се е превърнало за нея в причина за тревожност, тъй като всяка нощ тя просто не е можела да заспи.

Звездата от "Приятели" разказва още, че най-голямата грешка в тези моменти била да гледа часовника, защото това просто я карало да се съсредоточи върху това колко време минава и колко часа сън ѝ липсвали.

"И колкото повече се тревожех за това, толкова по-трудно ми ставаше да заспя", споделя тя.

Друг аспект от проблемите ѝ със съня бил ходенето насън, нещо, което Анистън споделя, че за щастие е спряло да се случва, поне доколкото тя знае.

"Известно е, че правех това. Случвало се е да ме събуди алармата на къщата, след като съм я включила. Сега не мисля, че правя такива неща, тогава просто бях лишена от много сън", обяснява актрисата и добавя, че това е било най-екстремният момент от нейните проблеми със съня.

Въпреки всичко това в продължение на години Анистън отказва да потърси медицинска помощ, като си е мислила, че тези проблеми със спането не са чак толкова големи и важни.

През последните няколко години обаче тя е осъзнала, че има нужда от истинско решение за инсомнията си, за да не причини тя още по-големи проблеми.

"Това се превърна в нещо, с което наистина се борех. Преди беше последното нещо в списъка ми, но няма как да спазваш трите стълба на здравето - правилна диета, упражнения и сън, ако не спортуваш наистина, не се храниш правилно или не си се наспал добре, защото вътрешният ти часовник е напълно изключен", споделя актрисата.

Така, в крайна сметка, Анистън търси помощ от специалист и днес тя е готова с абсолютна сигурност да препоръча и на други да направят същата крачка. Днес актрисата е част от кампанията "Улови нощта и деня", която предоставя информация и съвети за справяне с проблемите със съня.

Един от основните уроци, които актрисата е успяла да усвои за последните няколко години, е това, че да имаш свой си ритуал преди лягане е от особено важно значение за това да спиш добре.

За себе си тя е открила, че да прави йога или разтягания и да си даде време да се отпусне ѝ действа изключително добре. Друг важен момент е, че оставя телефона си извън стаята.

Още един съвет, който Анистън спазва, е да се опитва всяка вечер да си ляга по едно и също време, което сама признава, че за човек с нейната професия, където графиците за снимки са плаващи, е истинско предизвикателство.

Но едно нещо, от което тя не желае да се откаже, дори ако това означава проблеми със заспиването, е да спи в леглото заедно с трите си кучета.

"Просто е твърде уютно, когато се гушкат! Заслужава си. Особено след като Честърфийлд вече не е кученце. Сега той спи сладко и дълбоко. Всъщност понякога завиждам на съня му", споделя още Дженифър Анистън.

   

Най-четените