Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Храните, които повишават тестостерона по естествен път

Те имат най-голям принос за този процес в тялото: Снимка: iStock
Те имат най-голям принос за този процес в тялото:
Риба
И то не каква да е риба, а такава, която съдържа големи количества омега-3 мастни киселини. Сьомга, аншоа, херинга, сардини, риба тон и треска са сред рибите, които предлагат най-много от полезната мазнина. 

Изследване от 2020 г., пубикувано в медицинския журнал PubMed, показва, че приемането на омега-3 мастни киселини помага за повишаването на тестостероновите нива при мъже и жени с наднормено тегло. Снимка: iStock
Риба

И то не каква да е риба, а такава, която съдържа големи количества омега-3 мастни киселини. Сьомга, аншоа, херинга, сардини, риба тон и треска са сред рибите, които предлагат най-много от полезната мазнина.

Изследване от 2020 г., пубикувано в медицинския журнал PubMed, показва, че приемането на омега-3 мастни киселини помага за повишаването на тестостероновите нива при мъже и жени с наднормено тегло.
Яйца
Яйчните жълтъци са богати на здравословни мазнини и селен, действащ като антиоксидант. Проучване, публикувано отново през 2020 г., се фокусира върху млади мъже на 12-седмична тренировъчна програма. 

Те били разделени на две групи: една, която консумира по три цели яйца дневно, и една, която консумира по шест белтъка. Авторите на изследването установяват, че групата, която яде жълтъци, повишава нивата на тестостерон повече. Снимка: iStock
Яйца

Яйчните жълтъци са богати на здравословни мазнини и селен, действащ като антиоксидант. Проучване, публикувано отново през 2020 г., се фокусира върху млади мъже на 12-седмична тренировъчна програма.

Те били разделени на две групи: една, която консумира по три цели яйца дневно, и една, която консумира по шест белтъка. Авторите на изследването установяват, че групата, която яде жълтъци, повишава нивата на тестостерон повече.
Стриди
Стридите са богати на цинк - минерал със съществено значение за производството на тестостерон. Този специфичен вид миди съдържа над 30 милиграма цинк, което е в пъти повече от всяка друга храна. Снимка: iStock
Стриди

Стридите са богати на цинк - минерал със съществено значение за производството на тестостерон. Този специфичен вид миди съдържа над 30 милиграма цинк, което е в пъти повече от всяка друга храна.
Храни, съдържащи флавоноиди
Флавоноидите са група съединения в много плодове и зеленчуци, които се намират в голяма част от зеленчуците и плодовете. 

Те имат редица полезни за тялото противовъзпалителни, противовирусни и противоалергични качества, включително и свързани с производството на тестостерон. 
Тук най-много ни интересуват флавоноидите, които се намират в лука, спанака, жълтата ряпа нара и всички видове зеле. Снимка: iStock
Храни, съдържащи флавоноиди

Флавоноидите са група съединения в много плодове и зеленчуци, които се намират в голяма част от зеленчуците и плодовете.

Те имат редица полезни за тялото противовъзпалителни, противовирусни и противоалергични качества, включително и свързани с производството на тестостерон. Тук най-много ни интересуват флавоноидите, които се намират в лука, спанака, жълтата ряпа нара и всички видове зеле.
Авокадо
То е богато на омега-3, но също така и на магнезий. В добавка авокадото съдържа и бор, което е микросъединение с главна роля при синтеза не само на тестостерон, но и на естроген. Снимка: iStock
Авокадо

То е богато на омега-3, но също така и на магнезий. В добавка авокадото съдържа и бор, което е микросъединение с главна роля при синтеза не само на тестостерон, но и на естроген.
Джинджифил
Счита се, че джнджифилът има свойства да повишава сексуалното желание, но също така влияе и върху производството на мъжкия полов хормон. За постигане на този ефект е необходима редовна консумация. Снимка: iStock
Джинджифил

Счита се, че джнджифилът има свойства да повишава сексуалното желание, но също така влияе и върху производството на мъжкия полов хормон. За постигане на този ефект е необходима редовна консумация.
Овесени ядки
Овесените ядки имат високо съдържание на витамин D, който е ценен за поддържане на оптимални нива на тестостерона. Също така, те съдържат авенакосид, който позволява на тестостерона да циркулира свободно в организма Снимка: iStock
Овесени ядки

Овесените ядки имат високо съдържание на витамин D, който е ценен за поддържане на оптимални нива на тестостерона. Също така, те съдържат авенакосид, който позволява на тестостерона да циркулира свободно в организма

Едва ли е нужно да ви напомняме колко важна е балансираната диета за поддържането на добра форма. Качественото хранене винаги има положителен ефект върху всичко - управление на теглото, предпазване от заболяване или производство на хормони.

По същия начин не е нужно да напомняме и за важността на тестостерона като ключов хормон. Това е субстанцията, която прави мъжа да бъде мъж и е от ключово значение, когато говорим за изграждане и поддържане на мускулна маса.

Разбира се тестостеронът не е важен само за силния пол. Той се произвежда от тялото на всеки човек, просто не в еднакви количества. При дамите това се случва най-вече през яйчниците и надбъбречната жлеза.

Така че поддържането на здравословни нива на тестостерон е важно за всеки човек, особено с напредването на възрастта, тъй като хормонът спомага за намаляване на риска от затлъстяване, развитие на диабет и сърдечно-съдови болести.

Хубавото е, че има достатъчно начини производството му да се случва по естествен път, без да е необходимо използването на допълнителни стимуланти. Тук говорим за поддържане на здравословен начин на живот, включващ достатъчно сън, тренировки и качествена храна.

Диетата е част от всичко, като в галерията горе ще намерите някои от храните, за които се смята, че имат най-голям принос към естественото производство на тестостерон в тялото.

 

Най-четените